Jako by nestačilo osvobození Temného generála po zabití draka v hlubinách labyrintu hradu Karak, teď se ještě skrze trhliny drápou na svět hordy nestvůr. Naši hrdinové nemají chvíli oddechu! Přesto jim v hlavě hlodá jasná otázka: Kdo z nás si zaslouží býti králem?
Karak 2: Imperium je samostatě nehratelným rozšířením české RPG hry Karak 2 (nečekaně). Získáme zde nové hordiny, nové nestvůry i nové možnosti, které rozšiřují základní rámec druhého Karaku. Tak sem s tím!
Lex Imperator
Nejdůležitější novinkou v novém rozšíření je koruna Imperátora, neboli vládce všech hrdinů. Hrdina, který má korunu, získává od svých vazalů ( rozuměj poddaných neboli ostatních hrdinů) daň v podobě suroviny pokaždé, když si vazalové pořizují jednotku nebo staví budovu. Na druhou stranu Imperátor poskytuje vazalům jednotky nebo budovy, které staví/cvičí on sám. Pokud si tedy Imperátor staví kupříkladu stáje, může si tuto budovu postavit i jeden z vazalů aniž by za to musel platit cenu v surovinách. Náš Imperátor má sice hrozivý titul, ve skutečnosti je to ale laskavý a silný panovník.
Královské koruny se zmocníte lehce - stačí mít nejsilnější útok v trhlině, kudy na povrch proudí přívaly příšer. S korunou samozřejmě získáváte výhody a suroviny, nicméně svým vazalům vždy darujete budovy nebo oddíly.
V praxi to vlastně plní stejnou úlohu jako rozšíření Regent u prvního Karaku: vyrovnává to šance všech hráčů v poli. Imperátor je taková bojová aréna prvního Karaku: Nebudete se nudit v momentě, kdy váš protivník má šest kamenů duší, zatímco vy stále jen prohráváte. Imperátorskou berličkou si pomůžete k budovám i jednotkám.
Černý panter, bílý lev ... a snová velryba?
Noví hrdinové, nová osedlaná zvířata. Klasika: Mocný bílý čaroděj má majestátného lva, kradmá lupička zase tichého pantera. Na dívku z ledových plání tak logicky vyšla snová velryba...? Naši staří známí hrdinové z prvního Karaku jsou vítaní, jejich zvířata v podstatě rozšiřují zažité schopnosti. Kirima to oproti nim nemá lehké: Známe jí z pouhého rozšíření jedničky o tři hrdiny ( Sidhar, Kirima, Elspeth) a vztah k ní máme veškerý žádný. Nicméně jistě nejsem jediný, kdo údivem zvedne obočí nad snovou velrybou kterou Kirima ovládá. Jasně, logicky by se k ní hodil lední medvěd, mamut nebo srstnatý nosorožec. Ale velryba? Zde je vidět, že fantazii se meze nekladou. A chápu, že musela být zachována její schopnost léčení jiného spoluhráče. Díky čemuž si mě rychle získala.
Krom zvláštního výběru zvířat má rozšíření druhého Karaku ještě nějaké mouchy; když se hrdinové celí udýchaní konečně ocitnou v trhlině, nažhavení na zabíjení příšer a uzurpaci imperátorské koruny, začnou po očku sledovat ostatní a špekulovat, zda do hry poslat všechny jednotky, použít nějaké to ničivé kouzlo, nebo jen čekat až se ti dva pobijí a pak na to vlítnout se vší parádou.
Zde jsou bohužel pravidla nejasná. Kulantní formulka "Hráč s nejvyšší silou se stává Imperátorem." nechává dostatek prostoru pro vaši představivost. Je tak na vás, zda budete házet všichni kostkami najednou, zda budete piklit jakožto poslední hráč na tahu apod. Nám se vyplatilo jet dle pravidel bojové arény prvního Karaku. A mám pocit, že tvůrci to takhle i zamýšleli. Důležité je, že Imperátor je skvělý nástroj, díky němuž dokážete udržet vyrovnané šance až do konce hry. A to se počítá!
Karak 2: Impérium je rozšíření velmi dobré, byť ne nezbytně nutné. Já jsem si užil hlavně návrat starých dobrých postav z jedničky. Pravda, i ta snová velryba se hodila. A nebýt koruny Imperátora, která dává dva vítězné body na konci hry, na tom pomylsném piedestalu pro vítěze bych stál já. Navíc se vše hezky vejde do krabice druhého Karaku, byť obsedantní jedinci jako já to budou muset podpořit insertem na míru :)
KOUPIT ROZŠÍŘENÍ KARAK 2: IMPERIUM PŘÍMO U ALBI
Karak 2: Imperium
Petr Mikša, Roman Hladík
Vydavatelství: Albi
Rok vydání: 2024
Počet hráčů: 2 - 5
Věk: 10+
Herní doba: 60 minut
Autor: Robin Podéšť RaptoR
Karak II